Съдържание на страницата
Проект
OCTRA 2 - Онлайн каталози за програми и база данни за прозрачност и признаване 2
проект № 101101695 - OCTRA 2 – ERASMUS-EDU-2022-NARIC-IBA
Представяне на проекта
„Националният център за информация и документация“ е партньор по проект „OCTRA 2 - Онлайн каталози за програми и база данни за прозрачност и признаване 2“ Този проект е в рамките на програма „ЕРАЗМУС+“, дейност по К3: „Подкрепа за реформа на политиката“. Този проект е продължение на проект OCTRA (2020-2022)
Водещият партньор, който осъществява проекта е Академичния информационен център – Латвийският ЕНИК – НАРИК (Латвия), останалите партньори са: Националният център за информация и документация (НАЦИД), България; НАРИК Ирландия; ЕНИК – НАРИК Полша; ЕНИК – НАРИК Румъния; ЕНИК Армения; ЕНИК Босна и Херцеговина; Училището по бизнес и финанси (BASBF), Латвия и Съветът на ректорите на Латвия.
Цел на проекта
Основната цел на проекта е да изследва роля на онлайн каталозите за програми на висшите училища в страните по проекта, акцентирайки върху микрокредитите, за да се осигури подкрепа на висшите училища при представянето на надеждна информация за признаването на квалификациите за висше образование включващи микрокредити, което в бъдеще би улеснило автоматичното им признаване.
Специфични цели
Основната цел на проекта е да стимулира диалога между експертите по академично признаване в ЕНИК – НАРИК центровете и във висшите училища, които да достигнат до съгласие за изграждането на общ модел на онлайн каталозите за програми, в които да бъдат включени и по-малките учебни единици (т.н. микрокредити). Това би довело до структурирани и разбираеми описания на програмите за висше образование.
Период за изпълнение
1 януари 2023 г. – 31 декември 2024 г.
Основни дейности
Дейностите, които са предвидени в проекта са:
- Проучване на националните практики, препоръки и подходи към микрокредитите и онлайн каталозите за програми.
- Подобряване и адаптиране на препоръките (съставени в предишният проект) за онлайн каталози за програми като се постигне съгласие за ключови елементи на информация за класификациите за висше образование и микрокредитите, които са от съществено значение за онлайн каталозите за програми. Това би довело до структурирани и разбираеми описания на програмите за висше образование и микрокредитите, както и ще осигури решение за включването им в онлайн каталозите за тези програми.
- Засилване на диалога между висшите училища, ЕНИК и НАРИК центровете и други заинтересовани страни (т.е. работодатели, студенти) в признаването като се предостави достоверна и единна информация за програмите за висше образование и микрокредитите.
Партньори по проекта
Лого и наименование | |
---|---|
![]() |
Академичен информационен център (AIC) Латвия – координатор |
![]() |
Национален център за информация и документация (НАЦИД), България |
![]() |
Качество и квалификации Ирландия, Ирландия |
![]() |
Полска национална агенция за академичен обмен (NAWA) Полша |
![]() |
Национален център за признаване и еквивалентност на дипломи - Румъния |
![]() |
Национален информационен център за академично признание и мобилност (ARMENIC), Армения |
![]() |
Център за информация и признаване на квалификации във висшето образование (CIP), Босна и Херцеговина |
![]() |
Училище по бизнес и финанси (BASBF), Латвия |
![]() |
Съвет на ректорите на Латвия |