Официален сайт на НАЦИД

  1. Официалният сайт използва nacid.bg

    Домейнът nacid.bg принадлежи на Националния център за информация и документация.

  2. Защитените уебсайтове използват HTTPS

    Заключване или https:// означава, че сте се свързали безопасно с уебсайта nacid.bg Споделяйте чувствителна информация само на официални, защитени уебсайтове.




Актуално - Събития

01.07.2020 Изложба на тема „Туризъм и културно наследство”

От 01.07.2020 г. във фоайето на Научно–техническа и педагогическа библиотека се открива изложба на тема „Туризъм и културно наследство”. Изложбата ще продължи до 31.07.2020 г.

12.06.2020 НАЦИД ще издава е-Apostille на образователни документи от 15.06.2020 г.

Националният център за информация и документация (НАЦИД) започва от 15.06.2020 г.да издава е-Apostille на образователни документи. С оглед честотата на тези административни услуги, от изключителна важност е предоставянето им като електронни. Въвеждането на е-Apostille представлява иновация, която към настоящия момент се прилага само в няколко държави в ЕС.

Използването на съвременни технологии за издаване на Apostille и надграждането на електронния Регистър се очаква да донесат ползи като съкращаване на времето – издава се Apostille до 8 работни часа, намалена цена за издаване, гарантиране произхода на e-Apostille и истинността на документите, елиминиране на възможностите за фалшификации, бързо и лесно потвърждаване на Apostille от държавата по местоназначение, улесняване разпространението на публични документи в световен мащаб, намаляване на риска от загуба на документи чрез тяхното съхраняване и предаване по електронен път, а също така всяка заинтересована институция или лице може лесно да проверяват истинността както на хартиените, така и на е-Apostille в електронна среда.

Системата ще бъде инструмент за борба с измамите и злоупотребите, като предлага ниво на сигурност, което значително надвишава стандартите в хартиената среда.

Електронната система включва два компонента: издаване на е-Apostille в електронен формат с цифров сертификат; поддържане на Регистър на издадените Apostilles (е-Register) – цифрова проверка на хартиен и е-Apostille, както и на документа, за който е издаден.

През последните три години са издадени 72 432 бр. Apostilles.

НАЦИД е оправомощен орган за издаване удостоверение Apostille на образователни и удостоверителни документи, издавани от висшите училища и научните организации, от институциите в системата на предучилищното, училищното и професионалното образование и обучение и от Министерството на образованието и науката и неговите звена.

В духа на препоръките на Постоянното бюро на Хагската конференция по международно частно право и Специалната комисия за практическото функциониране на Конвенцията за Apostille, като и в съответствие със законодателството в областта на електронното управление на Р България, Центърът изгради информационна система за предоставяне на електронни административни услуги за издаване на електронен Apostille (е-Apostille). Административните услуги се реализираха като електронни от ниво 4 – онлайн разплащане и доставка.

Електронната система е изградена благодарение на успешно изпълнен проект „Създаване, надграждане и интеграция на информационни системи и регистри на НАЦИД, за подобряване на процеса по предоставяне на административни и справочни услуги”, финансиран по Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд по приоритетна ос 1 „Административно обслужване и е-управление”.

е-Register

15.05.2020 СЪОБЩЕНИЕ ЗА ГРАЖДАНИТЕ

Във връзка с обявената с Решение № 325 на Министерския съвет от 14.05.2020 г. извънредна епидемична обстановка

Уважаеми госпожи и господа,

В изпълнение на Заповед № РД 01-263 и Заповед № РД 01-262 от 14.05.2020 г. на Министъра на здравеопазването,
Заповед № РД-19-41/15.05.2020 г. на Изпълнителния директор на НАЦИД и обявената с Решение № 325 на Министерския съвет от 14.05.2020 г. извънредна епидемична обстановка по предложение на Главния държавен здравен инспектор за въвеждане на мерки на територията на страната, Центърът за административно обслужване (ЦАО) и библиотеките ще работят с читатели и посетители при спазването на следните правила:

  1. Задължително използване на маски от посетителите и служителите.
  2. Не се допускат посетители с прояви на остри респираторни болести (повишена температура, кашлица, хрема и други).
  3. Задължителна дезинфекция на ръцете на входа на ЦАО и преди влизане в читалните.
  4. Спазване на дистанция между отделните посетители и служителите не по-малка от 2 м.
  5. В ЦАО се допускат едновременно не повече от 3 посетители.
  6. В отделните читални се допускат читатели, както следва:
    • Информационен център – 5 читатели;
    • Читалня 1 - 5 читатели;
    • Читалня 2 - 5 читатели;
    • Читалня 3 (Педагогика) - 3 читатели.
  7. Поръчване на не повече от 5 библиотечни материали в една заявка. Заявки се приемат до 18.00 часа.
  8. Не се допуска струпване на хора (служители и посетители). В случай на нужда се изчаква извън ЦАО и библотеката при правилото максимум 1 човек на кв. метър и разстояние не по-малко от 2 м.

Работното време на Центъра за административно обслужване и библиотеките е от 08.00 часа до 18.30 часа.

11.05.2020 Изложба на тема „Букварът и читанката - от Възраждането до наши дни”

От 11.05.2020 г. във фоайето на Научно–техническа и педагогическа библиотека се открива изложба на тема „Букварът и читанката - от Възраждането до наши дни”. Изложбата ще продължи до 30.06.2020 г.

01.04.2020 Изложба на тема „Екология и климатични промени – ефекти върху икономиката и обществото”

От 01.04.2020 г. във фоайето на Научно–техническа и педагогическа библиотека се открива изложба на тема „Екология и климатични промени – ефекти върху икономиката и обществото” Изложбата ще продължи до 30.04.2020 г.

16.03.2020 ИНФОРМАЦИЯ ЗА ГРАЖДАНИТЕ

Във връзка с въведените допълнителни мерки по препоръки на Националния оперативен щаб за предотвратяване разпространяването на COVID 19, Ви уведомяваме за стъпките, които следва да направите, за да получите административна услуга, предоставяна от НАЦИД, да подадете/получите съответен документ

Уважаеми госпожи и господа,

Във връзка с въведените допълнителни мерки по препоръки на Националния оперативен щаб за предотвратяване разпространяването на COVID 19, Ви уведомяваме за стъпките, които следва да направите, за да получите административна услуга, предоставяна от НАЦИД, да подадете/получите съответен документ:

  1. Работното време на Центъра за административно обслужване на НАЦИД е от 09.00 до 17.30 часа от понеделник до петък.
  2. Приоритетно използвайте електронните административни услуги на НАЦИД.
  3. Използвайте алтернативни методи за заявяване и получаване на заявената от Вас услуга, например чрез писмо или по електронна поща или използвайте електронни услуги.
  4. Използвайте алтернативни методи за проследяване на Вашата преписка – чрез телефон или електронна поща.
  5. Ако няма наложителна причина да подадете/получите/ документ или заявите и/или получите административна услуга точно в този момент – отложете посещението в сградата на НАЦИД.
  6. Ако се налага да посетите сградата на НАЦИД, моля уверете се, че нямате грипоподобни симптоми, спазвайте висока лична хигиена и по възможност носете предпазни средства.
  7. При струпване на граждани в местата за подаване/получаване на документи, моля изчакайте реда си като осигурите не по-малко от 1 метър между вас и останалите посетители.
  8. Използвайте осигурените дезинфектанти преди подаване/получаване на документите.

При наличие на опашка или струпване на повече граждани, моля запазете спокойствие, нека сме отговорни, дисциплинирани и социално ангажирани!!!

Можете да използвате система за сигурно електронно връчване

Възползвайте се от възможностите, които дава Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ), чрез уеб-базиран потребителски интерфейс на адрес: edelivery.egov.bg

Достъпът се осъществява след регистрация чрез квалифициран електронен подпис (КЕП) или ПИК на НОИ. За осигуряване на КЕП доставчици на удостоверителни услуги ще издават едномесечен безплатен електронен подпис, като предоставят онлайн възможност за заявяване на подписа. Още информация

20.02.2020 Изложба на тема „Пътят към свободата”

От 20.02.2020 г. във фоайето на Научно–техническа и педагогическа библиотека се открива изложба на тема „Пътят към свободата” (Забравени гравюри от френски автори за руско-турската освободителна война 1877-1878 г.).
Изложбата ще продължи до 31.03.2020 г.

05.11.2019 Изложба на тема „Глобализация и развитие”

От 05.11.2019 г. във фоайето на Научно–техническа и педагогическа библиотека се открива изложба на тема „Глобализация и развитие”.
Изложбата ще продължи до 31.01.2020 г.

04.10.2019 Изложба на тема „Иновации и иновативни практики във висшето образование”

От 02.10.2019 г. във фоайето на Научно–техническа и педагогическа библиотека се открива изложба на тема „Иновации и иновативни практики във висшето образование”.
Изложбата ще продължи до 04.11.2019 г.

02.09.2019 Изложба на тема „От миграция към мобилност – национални и регионални измерения”

От 02.09.2019 г. във фоайето на Научно–техническа и педагогическа библиотека се открива изложба на тема „От миграция към мобилност – национални и регионални измерения”.
Изложбата ще продължи до 01.10.2019 г.